tisdag 28 februari 2012

Luddig inspiration!

Med ett lass nyinköpt garn på golvet brevid soffan, och massor av mönster i laptopen
- då går det ju inte att hejda kreativiteten!
Är man dessutom gräsänka och inte har några som helst måsten inbokade
- ja, då finns det ju inga hinder heller!
Så nästan hela söndagen stickade och stickade jag!


Satte stickorna i härligt mjuka och luddiga alpackagarnet "Fairytale" från Du Store Alpakka. Jag har ett Drops mönster som lite grund och inspiration men i övrig freestylar jag som vanligt. Garnet är drygt, så här långt kom jag på ett 50-gramsnystan. Igår blev det ingen stickning men nu skall jag köra på med nystan nr 2.


Det skall bli en kofta med stor krage, skickar allt i ett stycke. Kort el lång ärm får garnmängden avgöra. Det blir inblandning av garnet Rustik fr Hjertegarn lite här och där också. Tänkte bl a blanda in det i midjepartiet. Stickar med stickor nr 5 och har då en masktäthet på ca 13 m/10cm så det går ganska fort.
Får lite vibbar från "80-talstakterna", då jag stickade luddiga koftor och tröjor på löpande band :-)

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Visst är det skönt med sån stickning ibland. Tittade på förra inlägget och blir lite avis på katten, den är ju supermysig och jättestor. Där verkar min Müsli ligga i lä och han är verkligen stor.
Jag är också ensam nu, tänkte sticka men har suttit här hela kvällen och bloggat, men nu får jag nog ändra på det.
Ha en fin skön kväll.

Myggan sa...

Vilken fin färg på garnet. Alpacka är en klar favorit.
När jag ska vara gräsänka brukar jag göra upp planer för allt jag vill göra, men det brukar sluta med ett sticke eller i tidning i soffan.
/Anna

Gunilla sa...

Ser mycket lovande ut! Gillar färgen och luddigheten. Låter som en riktig mys-söndag!