tisdag 3 april 2012

En väst på gång!

Tack för era tips om vad jag skulle kunna göra med mina Adele-nystan och eco-bomullen. Jag stickade en bit, vägde och räknade, och kom fram till att det borde räcka till en väst. Såg framför mig hur snyggt det kunde bli till vita byxor i sommar, som du skrev Anje!

Sagt och gjort, hittade detta lätta Drops-mönster och satte genast igång. Perfekt att sticka uppifrån, får ju bra koll på när garnet börjar tryta. En riktig snabbstickning det här, kolla!


Garnet närmar sig slutet, så då gör väl västen också det... Men det blir såklart en virkad kant runt, av något slag! Återkommer med färdigt resultat! Ursäkta mörka grå-tråkiga bilder!



Funderar på om jag kan lura med mig grannens, ej så smarta katt till Blåkulla. Hon verkar gilla att hålla till på höga höjder! Hon har fortfarande inte fattat att hon inte kan fånga skatorna, som skrattande lurar upp henne i vårt höga träd stup i kvarten!


Mjauuu... ta ner mig!!

9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Den blir ju supermysig. Kan tänka mig hur skönt det blir att ha den en sval sommarkväll och så piffigt det blir på en skön sommarpromenad nere vid båtarna, eller när du sitter på däck och glider fram över sjön. :)

Stackars kisse som inte lärt sig vrida på huvudet och inte låtsas om de där elakingarna. Men en dag kanske hon får sitt byte och då kanske de slutar retas, vem vet.
Jag hade glömt det där med katt och kvast, får väl damma av den gamla kvasten och putsa av katten lite innan torsdag.

Hedvig sa...

Hm, Excel var ju en bra idé! Det har jag inte tänkt på...

OCh vilken häftig väst! Ser hur mysig ut som helst. :)

Mia stickar sa...

Den skulle jag vilja klappa i verkligheten, ser mysig ut! Min katt går sällan från gården så det vet i katten hur jag ska få henne med mig på kvasten, tror du det går lika bra med en stövare som stand in?

Steekjes en Stygn sa...

Vilken fart det är på dig. Snygg blev det.
Stackars katt som sitter där. Kommer han ner själv eller blir det stege varje gång?Tror nog att vår Bamse skulle vara lika dum men han är en innekatt och jagar inte.
Ha det gott
Anje

Sunna sa...

wow den blir grymt läcker västen, stackars katt som går på det där varenda gång

Blenda sa...

Glad påsk på dig! Vad fin västen blir!

/Blenda

Gunilla sa...

Väst är ett superbra och användbart plagg. Din blir jättefin!

Madeleine sa...

Den där ser spännande ut! :D

Eva S sa...

Garn Adele! Var finns det? Har speciella minnen från en Tant med just namnet Adele. Önskar dig Glad Påsk!